Scenetă înscenată 2 (REBUTUL ETAPEI)


(Emisiunea începe cu Mutu în prim-plan care, murdar la nas de praf alb şi cu mâneca suflecată, încearcă să-şi injecteze ceva în venă. Alături de el se află Ioaniţoaia, ce poartă o pereche de ochelari fără lentile dar cu rama groasă, Iordănescu ce ţine strâns în braţe o icoană mare şi Becali – îmbrăcat cu sacou negru, maletă albă, pantaloni de trening şi cruce de preot la gât.. )

Ioaniţoaia: Bună seara doamnelor şi domnilor şi bine aţi venit la o nouă ediţie a Rebutului Etapei. Am alături de mine trei invitaţi de seamă ai fotbalului românesc, şi anume: domnul Gigi Becali, patronul echipei Steaua Bucureşti – hai Craiova! -, domnul Puiu Iordănescu, fostul selecţioner al echipei naţionale şi Adrian Mutu, fost atacant la Chelsea Londra. Ăăă… Adi, suntem în direct.

Mutu (aruncă seringa şi îşi lasă mâneca în jos): În primul rând, vreau să spun că eu nu m-am drogat. Da? Repet, nu m-am drogat.

Ioaniţoaia: Lasă asta, Adi, că nu te-a întrebat nimeni nimic. Nea Puiu, ce e cu icoana asta mare?

Puiu (pupă icoana): Ce-hi-a şi O-lan-da ră-mâ-ne fa-vo-ri-te…

Ioaniţoaia: Nea Puiu, nu vorbeam despre fotbal. Unde sunt celebrele tale iconiţe?

Puiu (pupă icoana): Dom-nul Be-ca-li mi le-a fu-rat că-i tre-bu-iau pen-tru cam-pa-ni-a e-lec-to-ra-la şi i-coa-na a-sta am lu-a-t-o din-tr-o bi-se-ri-că din Ce-hi-a ca-re ră-mâ-ne fa-vo-ri-tă a-lă-turi de O-lan-da…

Becali: Dom’le, nu-i adevărat. Le-am luat că nu mai aveam calendare cu P.N.G.-ul, că mi-au cerut ăştia de la Steaua prime pentru că s-au calificat în primăvara europeană. Dom’le, eu nu fur, că am bani de, de vă cumpăr pe toţi. (le aruncă bani)

Ioaniţoaia: Lasă-ne, dom’ le, cu Steaua că ştim noi cum s-a calificat. Dacă juca Craiova în U.E.F.A., se califica direct în finală. Adi, e adevărat că pierdeai nopţile în cluburi, în loc să joci fotbal ?

Mutu: În primul rând, eu nu m-am drogat. Erau pastile pentru potenţă, că trebuia s-o conving pe Alexandra să se împace cu mine. Eu citeam Dostoievski acasă, nu eram în cluburi cu femei. Nea Puiu poate să spună că am jucat bine în Cehia.

Puiu: Ca-re ră-mâ-ne fa-vo-ri-tă a-lă-turi de O-lan-da. (pupă icoana)

Becali: Băi, nea Puiu, las-o, dom’ le, în caşcheta mă-sii de, de, de treabă. De ce n-ai luat, bă, la naţională jucatori de la Steaua? Că-i băteam pe cehi cu 7-0.

Puiu: Pen-tru că se du-ceau la strip-tease în loc să mear-gă la bi-se-ri-că. (pupă icoana)

Becali: Bă, bă, ia de aici că te umplu de bani (îi aruncă trei bancnote). Bă, eu sunt un din’ ăsta… un luptător, da’, da’ nu aşa. Un filosof! I-auzi ce ştiu : filosofum non capit muscam. Vezi, bă, tu ştii de astea? Caşcheta mă-tii!

Ioaniţoaia: Haideţi să trecem la fotbal. Pentru că fotbalul românesc nu mai interesează pe nimeni din cauza blaturilor, vom comenta un meci de fotbal feminin din Zimbabwe. Regia, caseta, vă rog !

(Apar doua fete care se cotonăgesc cu încetinitorul.)

Ioaniţoaia: Domnu’ Becali, a fost sau nu fault?

Becali: A fost, dom’le ca la alegeri, când m-au faultat de, de roşu ăsta… Ursul şi Iepuraşul, de n-am prins repriza a doua. Când mi-am depus candidatura la asta, cum îi zice… (pocneşte din degete în mod repetat)

Puiu: La pre-şe-din-ţi-e. (pupă icoana)

Becali: Bă, taci că ce, eu nu ştiu? Că doar îs filosof şi, şi luptător. Ai grijă că te sparg. Lasă că ştiu eu că toţi aţi venit aici să vă faceţi reclamă pe lângă mine. La, la patriarhie mi-am depus asta, candidatura. (le aruncă bani)

Ioaniţoaia: Vorbeam de meci, domnu’ Becali. Adi, a fost sau nu fault?

Mutu: Eu cred ca n-a fost. Păi, ăsta-i fault? Să vedeţi ce fel faultează ăia din Anglia, de la Parma. Că eu nu m-am drogat, da?

Ioaniţoaia: Nea Puiu, a fost sau nu fault? Că ăsta e în sevraj…

Puiu (pupă icoana): Nu se şti-e, că ce-hii joa-că dur pen-tru că sunt fa-vo-riţi a-lă-turi de o-lan-dezi. Ce caş-che-ta mea!

Mutu (vorbeşte la telefon): Ţărancă grasă, lasă că te prind eu! Aoleu! Nu, nu, Laura, am crezut că e altcineva. Da, dragă, vii diseară la mine că pleacă Alexandra până la mă-sa. Adu tu prafuri că eu nu mai am. OK?

Ioaniţoaia: Adi, lasă telefonul şi fii atent la discuţie. Şi şterge-te la nas că eşti murdar de ceva alb. Hai, Craiova!

Becali: Bă, tu m-ai votat? Bă, vă sparg. Bă, dacă ieseam din’ asta (pocneşte din degete în mod repetat), preşedinte, vă vindeam pe toţi. Ca pe oi, să mor io.

(Vin fetele din scena faultului, îl iau pe Mutu de braţ şi pleacă cu el.)

Ioaniţoaia: Alo, Adi, unde te duci? Mai avem patru ore din emisiune. Hai Craiova!

Mutu: Ma duc cu prietenele mele, Coca şi Ina, să le recit ”Luceafarul” de Dostoievski. Că sunt mai importante decât fotbalul vostru.

Becali: Bă, dacă erai la Steaua, nu se întâmpla aşa ceva. Fir-aţi ai dracu’ de, de golani. Să-mi dai banii înapoi!

Puiu: Caş-che-tă de ge-ne-ral ca-u-tă e-chi-pă. Re-la-ţii la mă-nă-sti-rea…

Ioaniţoaia (cântând): Avem o singură echipă alb-albastră…Hai, Craiova!

Becali: Hai, Steaua! Hai, P.N.G.!

Puiu: Ro-mâ-ni-a…

(Se sting luminile iar intunericul se lasă peste studioul cuprins de vacarm.)

Această porcărie a fost pusă în scenă la Balul Jurnaliştilor, în decembrie 2004

În rolurile principale:

Gigi Becali, patronul Stelei – eu

Ovidiu Ioaniţoaia, moderatorul emisiunii – Bebe

Adrian Mutu, fotbalistul – Răzvan

Puiu Iordănescu, fostul antrenor al naţionalei– Johnny

Fotbalistele din Zimbabwe – dracu’ ştie…


Scenariul – eu

Regiatot eu

Sonorizarea (de kkt)Express TV

LocaţiaClub S

SponsoriSC Ship Design Group, Pro TV, Viaţa Liberă, Casa de Cultură a Studenţilor, Partidul Naţional Liberal, Partidul Democrat, Consiliul Judeţean

Lasă un răspuns

