Interviu cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar



– publicat în “Altă Viaţă Magazin” pe 30 aprilie şi 7 mai 2005 –

De când sunteţi împreună?

Buzdugan: Pe 23 august împlinim un an de când suntem împreună. La anul ne vom căsători. Am avut un început fulminant şi de atunci defilăm în fiecare dimineaţă.

Morar: Noi nu facem defilare la radio, ci defulare. Cam toate complexele noastre se aud în fiecare dimineaţă. Vorbind serios, emisiunea noastră, „Dimineaţa de mentă”, e un fel de oglindă colorată a tot ceea ce vezi în fiecare zi. De aceea, multă lume ne acuză că trecem limita.

– Aţi primit vreo sancţiune de la C.N.A., aşa cum e la modă?

Buzdugan: Am luat o amendă de 70 de milioane. Nu e o problemă asta, că a plătit Radioul. Dar toţi, şi televiziunile şi celelalte posturi de radio, primesc sancţiuni.

– Cum reuşiţi să fiţi veseli în fiecare dimineaţă? Bănuiesc că aveţi şi voi problemele voastre, ca orice om.

Buzdugan: Este meseria noastră. Ba mai mult, e o stare de spirit. Dacă nu avem chef de caterincă într-o zi, spunem pe post. Şi lumea ne acceptă. De cele mai multe ori trebuie să fim veseli, fiecare îşi găseşte resurse în el. E ca un exerciţiu de yoga, până la urmă. Să uiţi, să anihilezi umbrele din suflet şi să te înalţi, să ridici privirea spre cer şi să spui „Viaţa e frumoasă!”
Morar: Nu suntem numai haioşi, avem momente când suntem foarte emoţionaţi. De multe ori, le spunem oamenilor că e important să fii liber. Noi suntem liberi, dar trebuie să ne gândim şi la alţii.

– Ce vă enervează cel mai mult în showbiz-ul românesc?

Buzdugan: N-am furat de la nimeni şi asta ne preocupă cel mai tare. Au apărut mulţi care se iau după noi. Ne bucurăm pentru ei, că e loc pentru toţi să mănânce o bucată de pâine.

Morar: Dacă deschizi radioul dimineaţa în Bucureşti, observi că nu există un post care să nu aibă o farsă. Şi nu mi-e frică de acest lucru. În ţara asta, toată lumea face saramură de peşte, dar important e cine o face cel mai bine.

– Totuşi, farse prin telefon făceau Ţociu şi Palade demult, la „Alo Mania”...

Buzdugan: Nu e vorba despre cine a inventat farsele. De exemplu, eu le fac din ’91. Le făceam la Iaşi şi nu se auzeau în toată ţara. Dar, după cum am mai zis, important e cine le face cel mai bine.

– Au existat persoane care au reacţionat mai puţin decent atunci când au aflat că le-ai făcut o farsă?

Buzdugan: Nu, au înjurat doar personajul pe care eu îl interpretam. La sfârşit, când au auzit că a fost o farsă, şi-au cerut scuze. Unii mulţumesc, iar alţii cer să nu le dau numele pe post. Dar dacă tai numele, localitatea şi locul de muncă, e O.K. Altora le mai modific vocea. Unii mă roagă să nu dau farsa pe post şi îi înţeleg. Noi nu vrem să facem rău nimănui, vrem să trezim oamenii, să fie mai puţin naivi şi să zâmbească de dimineaţă.

– Cum v-a venit ideea celebrei vorbe, „Băi, mă leşi”? Unii spun că Oana Zăvoranu este cea care a lansat-o…

Morar: Nu e adevărat. Pe lângă munca asta la radio, eu fac şi creaţia spoturilor care se aud. Aveam o campanie astă-toamnă şi căutam o idee care să prindă ascultătorul. Mi-am adus aminte de o expresie care se foloseşte la noi, în Ardeal, dar şi în Moldova.

– Daniel, cum ai ajuns la „Divertis”?

Buzdugan: Eram în discuţii cu Antena 1 pentru o emisiune, proiectul nu a fost foarte bine închegat, iar producătorul de la „Divertis” m-a invitat să dau o probă la ei. Am dat o probă cu Toni Grecu – citirea unui text şi improvizaţie – am scris şi eu un text. Le-a plăcut şi de atunci sunt acolo.

– Care este ultima farsă care v-a fost făcută?

Morar: Acum două săptămâni, în Galaţi, am comandat la micul dejun nişte ouă fierte. Primele erau bune dar ultimul a fost crud şi mi-a ţâşnit albuşul în faţă. Noi am crezut că au uitat să-l fiarbă, dar am văzut fetele de la bar care râdeau de farsă.

– Pentru ca tot aţi venit la Sărbătoarea Scrumbiei, vă „plac” peştele?

Buzdugan: Foarte tare. Numai peşti am mâncat aici. O să plecăm mai inteligenţi de la Galaţi pentru că peştele conţine fosfor, e bun pentru inteligenţă şi sperăm să facem emisiuni cât mai inteligente.

– Din cât aţi apucat să vedeţi, ce părere aveţi despre oraşul nostru?

Buzdugan: Foarte bună. Ne-au plăcut parcurile, oraşul care e în plină dezvoltare, fetele foarte frumoase.

Morar: E o zonă unde am stat, spre Primărie (n.r. – strada Domnească), unde clădirile seamănă foarte mult cu cele din Paris. Am fost şi în Grădina Publică şi când am văzut gardul ăla, am avut impresia că intru în Grădinile Luxemburgului din Paris.

– Ce le transmiteţi gălăţenilor?

Buzdugan: Am observat că sunt foarte calzi. Să rămână aşa, să nu se schimbe, să nu fie fiţoşi şi să fie cu frunţile descreţite. Le mulţumim că ne ascultă, că ne-au aşteptat şi că le „plac” peştele.

Lasă un răspuns

