Showbiz la kilogram 15


– publicat în “Altă Viaţă Magazin” pe 23 iulie 2005 –

Pentru că tot a trecut examenul de bacalaureat şi au început cele pentru admiterea la facultate, am stat puţin şi m-am gândit (nu vă miraţi, mai fac şi aşa ceva uneori) la vremea când eram în liceu. Nu de alta, dar voiam să ştiu dacă mi-a mai rămas ceva din timpul şcolii sau am trecut prin ea precum cioara vopsită prin apă. Spre surprinderea mea, mi-au rămas în minte foarte multe lucruri folositoare. La Gramatică am învăţat despre hiperboală, metamforă sau epitaf (parcă era epicentru…). Din Literatură, încă îmi amintesc „Luceafarul Constanţa” şi „Capra cu trei nurori” (sau era „Soacra cu trei iezi”?). La Geometria României am aflat unde sunt situate Muntele lui Venus, Apa Sâmbetei sau Pădurea Spânzuraţilor. Istoria mi-a plăcut. De la domniile funariote, răscoalele ioscoţilor sau rezoluţia paşoptistă, până la Mircea cel Bătrân şi merele de aur, Mihai Vibreazul şi Ştefan cel Moale. Matematica mi-a cam dat de furcă. Păi, la ce îmi foloseşte mie să ştiu despre acolade pătrate, integrame simple sau diabetul cercului circumcis? Nici la Religie nu m-am descurcat prea rău. Cine nu a auzit de Arcul lui Noe sau de sfintele hoaşte ale nu ştiu cui? La Sport eram cel mai tare. Făceam de toate: săritura în lăţime, flotări fără mâini, genoflexiuni cu genunchii la spate, săritura în cap de pe loc, o mie de kilometri garduri, fotbal fără minge, polo pe iarbă, baschet subteran şi handbal nautic. Vedeţi câte ştiu? Încă mă mai întreb cum de am terminat liceul. Sper ca ai noştri conducători să nu voteze o nouă constipaţie prin care să ne oblige să dăm examen de admitere şi la facultăţile mentale. Că s-ar putea să rămână mulţi fără studii superioare sau, mai rău, cu mai puţine clase decât un tren personal. Dar să lăsăm şcoala, să ne bucurăm de vacanţă şi să trecem la starurile noastre.
Cu toţii ştim că, atunci când ajung vedete, mulţi şi-o iau în cap. La fel s-a întâmplat cu Leonardo Stă Caprio Di Caprio, care a şi demonstrat acest lucru la o petrecere la Hollywood. Cum ce şi-a luat în cap? O sticlă de bere, din partea unei femei care, spune ea, l-a confundat cu prietenul ei. Eu cred că, de fapt, nu i-o fi plăcut „Titanicul”. Leo s-a trezit la spital cu capul spart, iar femeia a plecat aceasă fericită pentru că i-a mai căzut un bărbat la picioare. Într-adevăr, alcoolul dăunează grav sănătăţii. E periculos când ţi se urcă la cap, mai ales cu tot cu ambalaj. Lasă, Leo, noi să fim sănătoşi, că bolile vin de la sine. Poate te ajută Dumnezeu şi faci o continuare la „Titanic”, ca să ne vină şi nouă să ne dăm în cap cu ce apucăm. Însă, s-ar putea ca unora să le placă, măcar pentru a vedea din nou cum te îneci. Iar la petrecerea următoare, puneţi o cască. Nu de alta dar s-ar putea să se repete întâmplarea, să-ţi pierzi capul şi, atunci, vai de picioarele tale.

Lasă un răspuns

