Degenerare degerată



A venit frigul. Un frig de-ţi clănţăne dinţii până îţi sar plombele precum cojile de seminţe din gura lui Florin Piersic. E un ger de crapă chiar şi pietrele de la rinichi, îţi îngheaţă şi ceara din urechi sau părul din nas (care se transformă, vrând-nevrând, într-o frizură stil afro). Cred că şi dansatoarele exotice au înlocuit barele de striptease cu ţevile de la calorifer, de care se freacă (cu sau fără muzică) în disperare pentru a se încălzi. La -20 de grade, nici să scuip pe cineva între ochi nu mai pot, că se transformă flegma în iceberg şi mă dă ăla în judecată pentru tentativă de omor. Nici nu vreau să-mi amintesc cum mi-a furat taică-miu fesul acum vreo două zile. Înţeleg că vrea să fie mai cu moţ decât mine dar, chiar aşa, să poarte două fesuri iar eu să rămân cu capul gol şi pe dinafară? Mi-a fâlfâit viscolul urechile în ziua aia, de se ferea lumea din calea mea, crezând că mă pregătesc să-mi iau zborul. E drept că mi se fâlfâie de toată lumea dar, totuşi, prefer să o fac la figurat…

În fiecare dimineaţă, în staţia de autobuz, vreo două sute de degeraţi se bat pe două maxi-taxi. Fesuri, glugi, mânuşi, fulare…Parcă e o armată de ninjălai din filmele antice cu Bruce Lee. În maxi taxi e frumos. Dupa ce te înghesui printre 50 de persoane într-o maşină de 16+1 locuri, aştepti juma’ de oră să vină şoferul, care se încălzeşte în bodega de alături. Când, în sfârşit, se întoarce iar ţie ţi-a amorţit şi cel de-al doilea picior pe care se cântăreşte balena naufragiată de lângă tine, apare inevitabila întrebare: „Care n-ai dat, bă, banii?”. Răspunsul, la fel de decent ca şi întrebarea, apare prompt şi întotdeauna de undeva din spate: „Mă-ta!”. Mai trece juma’ de oră până îl găseşte şoferul pe cel care i-a amintit de origini. Coborârea din maşină e partea cea mai palpitantă. Geamurile fiind îngheţate, nu poţi vedea unde te afli şi, implicit, nu ştii când să cobori. Dacă nu ai percepţii extrasenzoriale de Cavaler Jedi, numeri până la 1763 şi cobori la nimereală. Apoi, te înfunzi în cea mai apropiată bodegă să te încălzeşti cu juma’ de rachiu, că oricum ai întârziat mai bine de o oră jumatate la serviciu / şcoală / gară / amantă.

Una peste alta, a îngheţat Siretul (probabil de-abia acum îşi fac efectul minciunile electorale de la alegerile din 2004 ). Pe mare au apărut valuri de gheaţă şi un pui de tornadă. Luni, Dunărea fierbea. Un fenomen ciudat, ţinând cont că apa era îngheţată dar deasupra ei se ridicau aburi ca dintr-un cazan uitat pe foc. În curând nu o să ne mai spargem capetele prin discoteci, ci o să ieşim cu toţii la spart gheaţa pe Dunăre. O să dăm mână cu mânuşă (pentru că tot a fost Ziua Unirii) şi o să o punem de o chetă generală, ca să ne luăm băutură care să ne încălzească până la primăvară.

Mi-a îngheţat mintea de tot şi încep sp degenerez din cauza degerăturilor. E mai cald în congelator decât în camera mea. La Cluj, unor instrumentişti le-a îngheţat saliva în trompete şi s-a dus naibii manifestaţia de Ziua Unirii. Cred că cei mai supăraţi au fost hoţii de buzunare… Nu mai suport gerul. Am început să îl invidiez pe Jimmy Humuhumunukunukuapuaa. Vreau să stau şi eu pe o insulă tropicală, să beau Bamboocha la +30 de grade şi să-mi dea femeia palme ca să îmi crape obrazul de ruşine, nu de ger. Vreau să vină vara mai repede, să pot să mă piş lichid pe uşa Primăriei, nu cubuleţe. Să pot să mă fut dezbrăcat, ca toată lumea, fără trei perechi de izmene şi cinci pulovere, să pot să-mi dau geaca jos măcar când fac baie, să stau în pula goală în faţa blocului ca să mă bronzez natural, şi nu la microunde. Of… Cred că am să încep să fugăresc maidanezii din cartier, să-mi aleg unul mai gras cu care să mă învelesc, să mai destup o sticlă de ţuică fiartă şi să hibernez până la primăvară. Ştiţi care e paradoxul acestei ierni? Chiar şi după ce temperatura va fi peste zero grade, mulţi vor rămâne cu minţile îngheţate…

Noi să fim sănătoşi, că bolile vin de la sine.

Lasă un răspuns

