Steaua jos răsare


Mare meci aseară! Mare porcărie, am vrut să spun. În meciul Olăroiu vs. Steaua, a câştigat Middlesbrough. De fapt, nici nu ştiu dacă a fost meci ăla, că părea mai mult un amestec dintre un desen animat şi o comedie de groază. De ce? Simplu. Steliştii au părut aseară că au venit la preselecţia pentru „Ciao, Darwin”, nu la o semifinală de Cupa UEFA. Au fost un fel de „Cascadorii râsului”, nu campionii României la fotbal. Rezumatul meciului e simplu. După ce au înscris 2 goluri (plus încă unul în meciul tur), jucătorii Stelei s-au retras cu toţii în propriul careu. Sau, cum se spune pe româneşte, s-au băgat cu curu’n poartă. Iar englezii au atacat timp de 75 de minute poarta lui Carlos, reuşind să înscrie de 4 ori şi să se califice în finala de la Eindhoven. Înţeleg că băieţii au vrut să demonstreze că sunt uniţi, dar cu toţii preferam să îi vedem uniţi moral, nu şi fizic. Se îngrămădeau în careul ăla de parcă erau în discotecă, printre puştoaice fugite de acasă. Ce s-a întâmplat cu steliştii, nimeni nu ştie. Dar ipoteze sunt destule. Una ar fi că românii, văzându-se cu un avantaj de 3 goluri, au început să se gândească deja la ce or să facă în Olanda. „Cu ce mă îmbrac? Cum o fi vremea acolo? Să-mi iau haine groase sau subţiri? Cum scap de nevastă-mea? Că am auzit că au ăia multe bordeluri iar asta nu mă lasă să le vizitez. Mi-a zis cineva că în Olanda sunt mulţi poponari. Dacă se dă vreunul la mine, eu ce fac? Dacă stau, nu-i bine. Dacă îl bat, mă dă în judecată deoarece mă cunoaşte pentru că sunt vedetă. Dacă încerc marijuana, care la ăia e legală, se supără nea Gigi? Oare ăia bagă manele în cluburi? Ce-mi cumpăr de acolo ca amintire? Că am auzit că olandezii nu au decât lalele şi mori de vânt. Şi eu cu ce mă îmbrac???” Iar lista cu întrebările ce i-au chinuit pe stelişti ar putea continua. Sau, băieţii s-au îngrămădit în careu ca să nu fie văzuţi cum trimit SMS-uri familiilor. „Mamă, fă-mi bagajul că eu mai întârzii puţin. Pune-mi şi nişte chiloţi curaţi, că sigur o să mă fac de kkt în Olanda.” O altă variantă ar fi că au intrat în grevă, s-au strâns în careul propriu pentru miting şi au refuzat să joace. „Păi e frumos ce face nea Gigi? Îmi dă doar 50.000 de euro? Ce să fac eu cu mărunţişul ăsta? Cred că el nu-şi dă seama cât costă ratele la BMW, construirea vilei, instalarea piscinei, băutura şi ţigările fine, curvele de lux, masa la un restaurant de 5 stele. Iar de cluburi şi cazinouri nici nu mai zic. Asta e batjocură pe faţă! Eu îmi dau viaţa pe teren iar el îşi bate joc de mine. Gata! Grevă până o să am salariul lui Beckham!” Cea mai ştiinţifico-fantastico variantă ar fi că steliştilor li s-a făcut milă de englezi şi i-au lăsat să câştige. Ce şi-ori fi spus la pauză? „Săracii englezi, sunt pe locul 14 în campionat, tocmai au fost eliminaţi din Cupa Angliei. Sunt vai de capul lor şi ar fi păcat să nu le facem o bucurie. Adică, noi avem şanse să luăm campionatul dar ei chiar nimic? Au atâtea vedete şi nu se cade să se facă de râs.” Mulţi au zis că tactica defensivă de turmă a Stelei a fost cauzată de Olăroiu. Dar eu nu cred asta. Probabil, omul a strigat la jucătorii săi să atace, dar ei nu l-au auzit din pricina gălăgiei de pe stadion. În plus, ei ascultau la hands-free Scooter cu „Maria”, aşa că nu aveau nici o şansă să audă altceva. Iar faptul că steliştii şi-au ales ca imn o melodie cu nume de fată nu e o coincidenţă, deoarece au jucat ca nişte femei. Vorba vine că au jucat deoarece numai fotbal nu se cheamă ce au făcut ei acolo. E posibil să fi încercat să îi imite pe cei de la Rapid ce şi-au înregistrat imnul în studio, cu vocile proprii. Şi dacă tot se pregătesc steliştii să se lanseze în muzică, s-or fi gândit să încerce şi play-back-ul, că aşa e la modă. În muzică se mimează cântatul, ei au mimat jocul de fotbal. O altă posibilă variantă pentru faptul că românii s-au adunat în careu ca la şcoală, să se strige prezenţa, ca pe vremea lui Ceauşescu, e faptul că li s-a spus să stea acolo. Le-o fi zis MM Stoica: „Vedeţi linia aia albă din jurul porţii? Nu treceţi de ea că v-o luaţi! Vă arde Zmărăndescu de nu vă vedeţi. Cine trece de linie, primeşte 3 capace şi un picior în cap, ca la K-1.” Era normal ca oamenii să nu depăşească linia, la cât de mare e bodyguard-ul lui Becali… Mai ales că, după meci, un alt bodyguard a bătut o reporteriţă de la Realitatea TV, ce a îndrăznit să îl deranjeze cu o întrebare pe „războinicul luminii”. Nu trebuie acuzat de nimic nici bodyguard-ul, nici Gigi. Steaua a venit în Anglia ca să bată. Dacă n-a reuşit să-i bată pe cei de la Middlesbrough la fotbal, bine că a apărut reporteriţa aia. Steaua s-a ţinut de promisiune şi asta e tot ce ar trebui să conteze. Varianta mea preferată, în care o să cred până la următoarea înfrângere a Stelei, e că ai noştri au pierdut din cauze geografice, nereuşind să se orienteze în spaţiu. Fiind prinşi în vâltoarea euforiei ce îi cuprinsese după marcarea celui de-al doilea gol, nu şi-au dat seama că s-au schimbat porţile la pauză. Asta e! Vreţi să fie atenţi băieţii şi la joc, şi la tabelă, şi la porţi? Cam multe pretenţii… Dacă e să luăm ca adevărată această ipoteză, înseamnă că Steaua a jucat ofensiv, cu toată echipa în atac, în careul advers. Or fi observat ei că englezii atacă aceeaşi poartă ca şi ei dar, ce şi-or fi zis? „Doamne, ce proşti sunt ăştia! Nici nu-şi dau seama că vor să bage mingea în propria lor poartă. Dar noi nu le spunem nimic, o să ne facem că nu ne dăm seama şi profităm de prostia lor. Doamne, câtă prostie!!!” Iar atunci când englezii dădeau câte un gol, ai noştri se bucurau, crezând că a fost autogol. Şi chiar se fereau din calea mingii când adversarii şutau din nou spre poartă. Abia după meci le-a spus cineva că au pierdut iar reacţia lor a fost ceva de genul: „Acum spui?!? Nu puteai să zici mai devreme? Noi am crezut că se schimbă porţile cu altele mai bune, că ălea păreau cam uzate. Nu e vina noastră că nu am fost anunţaţi că se schimbă şi direcţia de atac! Doamne, dacă ştiam de la început…” Gigi Becali a oferit cea mai cretină, pardon, sinceră explicaţie: Steaua a pierdut din cauza diavolului. Păi da, a dracului de Olăroiu. Ştiau englezii ce ştiau de nu au vrut să-şi sfinţească stadionul, la fel ca steliştii. De aici putem abera încontinuu. Putem spune că steliştii nu au jucat nimic pentru că au fost posedaţi sau deoarece li s-a făcut magie neagră, puternice ritualuri voodoo din partea lojelor masonice din cadrul UEFA, FIFA, NATO, ONU, KGB şi PSD. A fost o întregă conspiraţie menită să îi înfrângă „războinicului luminii” spiritul de luptător. O conspiraţie la care au participat şi extratereştrii, de la E.T. până la Alien vs. Predator. Nu mai spun că e posibil ca acel careu, al Stelei, să fi fost de fapt o zonă crepusculară, din care nu poţi ieşi decât după ce se aude un semnal secret, fluierul de final al arbitrului. Iar tuşa careului să fi fost un puternic câmp energetic, de care nu se putea trece nici cu tancul. În condiţiile astea, cum să iasă ai noştri de acolo? Încetaţi să-i mai acuzaţi, sunt doar simpli oameni, nu super-eroi. Iar dacă variantele astea nu vă sunt pe plac, încercaţi să credeţi că steliştilor li s-a dat mâncare bogată în fier, ce a fost atras de uriaşii magneţi de sub careul nostru. Nu e normal ca oamenii să nu se poată mişca de acolo? Ultima variantă şi cea mai decentă, e că steliştilor le-a fost ruşine. Cum poţi să te duci la om acasă şi să începi să te plimbi tu pe unde vrei, să îi calci gazonul în picioare? Păi ce, e gazonul lu’ tac’tu? Ei, drăcie! Ar trebui să spunem mersi că Steaua a avut grijă de imaginea noastră, ca popor, făcându-ne să părem în faţa celorlalţi o naţie de oameni respectuoşi, cu mult bun-simţ. Of… Parcă acum sunt mai confuz ca aseară. Tot nu am înţeles de ce ai noştri păreau că joacă handbal, nu fotbal. Adunaţi toţi în semicerc, fără joc la centru. Mă mir că nu au făcut şi câteva henţuri, prinşi în atmosfera jocului. Ar fi frumos ca handbaliştii de la Steaua, care se descurcă în cupele europene, să joace următorul meci în formula 4-4-2, cu doi fundaşi laterali de pătrundere, doi mijlocaşi la închidere, un stopper şi trei vârfuri de atac. Aşa cum fotbaliştii au voie să joace handbal, de ce nu ar avea voie şi handbaliştii să joace fotbal? Doamne, ce meci! Cred că şi cei de la FC Stranierii, din emisiunea „Străini de fotbal” ar fi jucat mai bine decât Steaua. În sezonul următor ar trebui ca aceste 2 echipe să facă schimb de locuri. Stranierii, ca să câştige Cupa UEFA iar Steaua, ca să vadă Bebeluşele Cârcotaşilor de aproape. Aseară, ca să se califice, Steaua ar fi avut nevoie de vreo 4-5 penalty-uri, pe care se le execute de la 3 metri. Iar portarul lor să stea în afara cadrului porţii, într-un picior şi cu mâinile legate la spate. În plus, noi ar fi trebuit să avem o poartă mică, de hochei, iar ei, una de rugby. Şi poate aşa ieşea o calificare în finală. Concluzia partidei de aseară este una singură: steliştii au respectat blazonul familiei Becali şi au jucat ca nişte oi.

Lasă un răspuns

