Scenetă înscenată 8 (MINUTUL ZERO)



(Emisiunea are loc în studioul TVR-ului, cu Vlad Enăchescu pe post de moderator. Dumitru Dragomir şi Cornel Dinu sunt cei doi invitaţi din studio, la fel de interesanţi ca şi meciul care abia s-a încheiat.)

 

Prezentatorul: Bună seara, dragi telespectatori şi bine aţi venit la o nouă ediţie a „Minutului 0”. Astăzi vom vorbi despre meciul România – Olanda, care abia s-a încheiat. Îi dau legătura colegului meu pe care nu ştiu cum îl cheamă, ce se află chiar acum pe teren, cu câteva declaraţii la cald. Bună seara, colegu’!

Reporterul: George mă cheamă…

Prezentatorul: Mă rog, nu ştiu cui îi pasă. Ai legătura.

Reporterul: Bună seara, doamnelor şi domnilor. Îl am alături de mine pe marcatorul golului nostru, Bănel Nicoliţă. Bănel, cum a fost meciul?

Bănel Nicoliţă: Ăăă… da. A fost foarte greu, olandejii a jucat bine da’ noi e mai buni ca ei şi le-am dat-o cu strigături, pentru ca să se sature. Fir’ar mama lor a dracu’.

Reporterul: Bănel, ce ai simţit când ai marcat golul?

Bănel Nicoliţă: Da, ăăă, eu am simţit ceva aşea, nu ştiu cum să spun, ca o bucurie mare da’ şi o durere. Şi a fost aşea, ca un organsm din ăla, mai mişto ca atuncea când li s-a făcut milă de mine lu’ curva satului de m-a desvirginizat. Da’ a fost ca lumea tare.

Reporterul: Cu toţii am simţit la fel când ai dat gol. De ce spui că ai simţit şi durere? Ţi-era milă de olandezi?

Bănel Nicoliţă: Nu, da’ chear înainte să dau gol am confundat capu’ arbitrului cu mingea. Şi i-am dat una din fundu’ grădinii, de mă doare picioru’ şi acu’. Că ăla e tare de cap.

Reporterul: Foarte interesant. Bănel, cui vrei să dedici golul din această seară?

Bănel Nicoliţă: Ăăă… Vreau să dau o dedicaţie la toţi care mă cunoaşte, mai ales lu’ Mirel, Crăcănatu’, Pompă, Bujie, Ciorici, Lingău, Terminatu’, Flaşnetă, Capsă, Trotinel şi lu’ Fănel Praştie. Da’ şi la toţi fraţii mei din pârnaie şi lu’ nea Gigi, care m-a făcut ce n-am ajuns dacă nu era el. Aaa, era să uit. Şi lu’ gagică-mea Cerasela, care ţin io mult la ea şi lu’ care vreau să-i zic să m-aştepte cu farfuria plină da’ goală. Că vin acu’ acasă.

Reporterul: Să te aştepte ea goală sau farfuria să fie goală? Că n-am prea înţeles…

Bănel Nicoliţă: Bă, obsedatule, farfuria să fie goală! Că femeia mea nu ştie să face de haleu. Hai că m-ai şucărit. Dă-i drumu’ de-aicișa până nu te ard!

Reporterul: Acesta a fost Bănel Nicoliţă, doamnelor şi domnilor, eroul României din această seară. De la el trecem la domnul Victor Piţurcă, antrenorul de drept al naţionalei. Domnule Piţurcă, cât de important este acest egal pentru moralul jucătorilor noştri?

Victor Piţurcă: Băieţii a jucat foarte bine şi Olanda n-au reuşit decât că ai noştri s-a mobilizat bine în apărare. Eu le-am spus la antrenamente că dacă e, bine că am reuşit să luăm un punct. Era important să putem înscrie de la început da’ ei a punctat primii şi noi o să reuşim să ne-au bătut de fiecare dată.

Reporterul: Domnule Piţurcă, cum a decurs jocul României, în viziunea dumneavostră?

Victor Piţurcă: Păi, în viziunea mea, a intrat toţi pe teren şi ăia ne-a dat un gol, după aia Bălănel Nicoliţă a luat mingea şi le-a dat şi la ăia un gol, şi după aia s-a terminat. Şi după aia a zis Mircea Sandu că dacă nu dădeam gol e bine că ne-am mobilizat în apărare.

Reporterul: Nu asta am întrebat, dar în fine. Cum veţi aborda returul din Olanda?

Victor Piţurcă: O să fie un meci greu da’ băieţii s-a dăruit complet şi Ganea şi-a cerut scuze că m-a înjurat că ei mi-a ascultat indicaţiile şi rezultatu’ s-a văzut.

Reporterul: Vă mulţumim, domnule Piţurcă, pentru aceste cuvinte goale, dar pline de înţelepciune. Să trecem la domnul Anghel Iordănescu, cel care a fost chemat din Arabia Saudită pentru a antrena România în această seară. Nea Puiu, este adevărat că aveţi gripă aviară?

Anghel Iordănescu: Es-te o ma-re min-ciu-nă in-ven-ta-tă de pre-sa o-lan-de-ză pen-tru a cre-ea di-ver-gen-ţe în ta-bă-ra noa-stră. Eu tot ce am ob-ţi-nut a fost prin mun-că cin-sti-tă, şi tot ce am, e câş-ti-gat co-rect.

Reporterul: Nea Puiu, fiul dumneavoastră se va căsători cu Delia, fosta componentă a formaţiei N&D. Ce părere aveţi despre ea?

Anghel Iordănescu: E bu-nă ga-gi-ca dar, da-că o prind că în-ce-pe să cân-te prin ca-să, o dau a-fa-ră de nu se ve-de. Du-pă ce că e blon-dă, mai cân-tă şi naş-pa. Caş-che-ta mă-sii de pa-ra-şu-tă…

Reporterul: Dumneavoastră antrenaţi de câţiva ani în Arabia Saudită. Cum e calitatea gazonului pe care s-a jucat meciul din această seară, în comparaţie cu cele din Arabia?

Anghel Iordănescu: E mult mai bun ga-zo-nul ăsta de-oa-re-ce la a-rabi se joa-că pe te-re-nuri mi-na-te. Şi da-că la în-ce-put am o su-tă de oa-meni, du-pă an-tre-na-ment ră-mân cu vreo do-uă-zeci.

Reporterul: Dar galeriile lor sunt mai cuminţi decât cele din România?

Anghel Iordănescu: De o-bi-cei, da. Dar mi-ca di-fe-ren-ţă e că ro-mâ-nii a-run-că în noi cu pe-tar-de, iar a-ra-bii cu gre-na-de. Ro-mâ-nii ne scui-pă, a-ra-bii ne îm-puş-că. Du-pă meci, ro-mâ-nii vor să ne cal-ce cu ma-şi-ni-le iar a-ra-bii cu a-vi-oa-ne de-tur-na-te. Dar e bi-ne că sun-tem plă-tiţi în gă-leţi de pe-trol.

Reporterul: În final, spuneţi-ne care credeţi că sunt şansele României de calificare la Campionatul European.

Anghel Iordănescu: Bra-zi-li-a şi Ar-gen-ti-na ră-mâ-ne fa-vo-ri-te.

Reporterul: Nea Puiu, Brazilia şi Argentina nu sunt cu noi în grupă. De fapt, nici măcar nu fac parte din Europa.

Anghel Iordănescu: Nu con-tea-ză. Bra-zi-li-a şi Ar-gen-ti-na ră-mâ-ne fa-vo-ri-te ori-un-de în lu-me, pen-tru că e ce-le mai tari. Nici Ro-mâ-ni-a nu a in-trat în E-u-ro-pa, dar asta nu o îm-pie-di-că să vi-se-ze la ca-li-fi-ca-re. Nu?

Reporterul: Asta cam aşa e… Cam atât de la firul ierbii, cu interviurile luate la cald, cum s-ar spune. Dau legătura înapoi în studio. Vlad?

Prezentatorul: Da, colegule cel nou. Poate la următoarea intervenţie ne spui şi cum te cheamă. Dragi telespectatori, îi am alături de mine, în studio, pe domnul Mitică Dragomir, preşedintele LPF şi, bineînţeles, pe nelipsitul Cornel Dinu. Domnule Dragomir, ce părere aveţi despre meciul din această seară?

Mitică Dragomir: Băi, mă mir că nu mi-ai zis şi tu Mitică de la Ligă sau Corleone, cum îmi mai spuneţi voi, presa. Dar eu nu mă supăr, că îmi sunteţi toţi simpatici. Care era întrebarea?

Prezentatorul: V-am întrebat despre meci, domnule Dragomir.

Mitică Dragomir: Aaa, da. Hai mă, că-ţi spun. Asta pentru că îmi eşti simpatic. Păi, ai noştri s-au descurcat bine dar trebuia să îi bată pe olandeji cu mai mult, că meritau. Bă, noi avem valoare… Să vezi tu de-acu’ dacă nu îi batem pe toţi. 10 – 0, 15 – 0, numai aşa o s-o ţinem…

Prezentatorul: Domnu’ Dragomir, haideţi să nu exagerăm…

Mitică Dragomir: Ce exagerare, dom’le? Vezi că începi să nu-mi mai fii simpatic… Tu n-ai vazut ce bine am jucat? Ai noştri au valoare, nu glumă! Tu n-ai văzut ce pase, ce driblinguri, ce recuperări? În stilul ăsta, o să vedeţi că o să luăm şi Cupa Mondială, şi ăăă… pe aia europeană, şi Cupa UEFA, şi Cupa Campionilor. Bă, simpaticule, ascultă ce îţi zice Mitică Dragomir. Ai noştri sunt mai buni ca toţi şi de-acu’ nimeni n-o să ne oprească. Tu de ce crezi că am furat io şi am făcut atâtea blaturi în România? Că e de unde! E valoare! O să vii tu cu o sticlă de whiskey la mine, să-mi zici că am avut dreptate…

Prezentatorul: Aşa e, domnule Dragomir. Cum spuneţi dumneavoastră.

Mitică Dragomir: Bă, pentru ce au reuşit ai noştri azi, ar trebui să-mi ridicaţi o statuie. Că dacă nu eram io… Băi, nene, io îs ţăran adevărat şi nu mi-e ruşine cu asta! Da’ îmi eşti simpatic şi nu mă supăr io pe tine.

Prezentatorul: Vă mulţumesc pentru părerea dumneavoastră mai mult decât interesantă. Într-adevăr, rezultatele fotbalului românesc sunt oglinda acţiunilor conducătorilor săi. Domnule Cornel Dinu, ce ne puteţi spune despre tactica abordată de naţionala tricoloră în această seară?

Cornel Dinu: Pentru o analiză tehnico-tactică completă, pot spune că România a jucat un joc incomensurabil închis pe flancuri, cu dese verticalizări şi ieşiri din dispozitiv. Printr-o analiză filosofică, metafizică şi paranormală, pot spune că ai noştri au abordat un clasic 4-4-2, venind des în zona de recuperare şi punând mari probleme sistemului defensiv advers. Deşi nu a fost un meci cu multe faze controversate sau cu un scor halucinant, pot spune că Nicoliţă, care irefutabil este un jucător de pătrundere dar şi de bandă dreaptă, a reuşit să iasă la rampă după un lung de linie excelent. Dar, printr-un marcaj elucubrant mai strâns şi o completă mobilizare în apărare, fără dezechilibre nepermise la acest nivel, România ar putea…

Prezentatorul: Domnule Dinu, oricât de palpitant ar fi ceea ce spuneţi, îmi permit să vă întrerup puţin pentru că avem un telefon. Pe fir este un suporter al echipei naţionale, pe care nu aţi reuşit încă să îl adormiţi. Bună seara, domnule! Care este părerea dumneavoastră despre meciul de azi?

Telespectatorul: Eu nu vreau decât să vă spun că sunteţi cu toţii nişte tâmpiţi! Ce meci a fost ăla, dom’le? Au jucat toţi ca nişte cârpe, aşa cum fac de câţiva ani. O să ne calificăm noi când o zbura porcul de Mircea Sandu de la conducerea Federaţiei. Iar voi toţi îi laudaţi şi îi pupaţi în cur, de parcă cine ştie ce au realizat. Huuuuoooo!!! Duce-ţi vă naibii cu toţii de dobotoci care habar n-aveţi pe ce lume trăiţi!

Prezentatorul: Vă mulţumim pentru părere şi vă aşteptăm să sunaţi şi în alte emisiuni, ca să ne crească ratingul. Doamnelor şi domnilor, una peste alta, a fost unul dintre cele mai bune meciuri ale echipei noastre naţionale din ultimii ani. Dacă e sau nu fotbalul românesc în mare formă şi într-o creştere de valoare, rămâne să vedem la meciurile următoare. Dacă nu, Dumnezeu cu mila. Rămâneţi pe TVR 1 şi în continuare, pentru că urmează un calup publicitar mult mai scurt decât la celelalte televiziuni. Până data viitoare, la revedere!

Lasă un răspuns

