Libertatea… de a inventa prost ştiri şi mai proaste


Nu ştiu dacă v-am spus până acum, dar Libertatea inventează ştiri. Nu mă refer la cele pe care le regizează, aşa cum a fost cazul celor doi care făceau sex pe bloc. Ci la metodă mult mai simplă. Adică: în momentul în care “jurnaliştii” de doi bani nu au subiecte cu care să-şi umple fiţuica (nu în fiecare zi se scarpină Simona Sensual în fund), caută poze pe net apoi inventează câte un articol pentru acele fotografii. Aşa s-a întâmplat şi azi în articolul “Ai putea să fii mai leneş de atât? :)”. Pe marginea fotografiei luate de pe net (pe care o ştiam de ceva timp) s-a creeat povestea unui englez din Newcastle care, de lene, îşi plimbă câinele în timp ce îşi conduce maşina. Problema mai mare decât faptul că ştirea e inventată, e faptul că e inventată prost. „Cel mai leneş englez”, celebru în toată Anglia, e de fapt american. Lucru de care ne putem da seama aruncând o simplă privire pe fotografie. În primul rând, numărul de înmatriculare e din Ohio, un stat american din câte ştiu. Nicidecum britanic. În al doilea rând, volanul e pe partea stângă iar “englezul leneş” îşi conduce maşina pe partea dreaptă a drumului, lucruri care nu s-ar fi putut întâmpla în Anglia. De asemenea, semnele de circulaţie sunt tot pe partea dreaptă a străzii, tocmai invers faţă de felul cum se procedează în Marea Britanie.

O altă problemă legată de acest articol este apariţia unui smiley-face în titlu. De-a lungul timpului am citit diverse publicaţii, am lucrat la un ziar şi chiar am terminat facultatea de Jurnalism. Dar n-am văzut niciodată smiley-faces în articole. Şi nici n-am auzit să scrie cineva în halul ăsta. Pentru simplul motiv că nu există aşa ceva în jurnalism!!! Drept pentru care, aştept să citesc în Libertatea în curând articole cu prescurtări ca pe messenger, expresii de pe mIRC (de genul asl pls, brb, gtg, lol, wtf), mass-uri, spam-uri şi foarte multe smiley-faces. De viruşi nu mai vorbesc, că ăştia se găsesc deja în creierele celor de la Libertatea.

2 răspunsuri to “Libertatea… de a inventa prost ştiri şi mai proaste”

  1. Nu ma intereseaza cine esti, ce esti, daca esti, dar pot sa-ti spun cum esti: foarte, foarte prost. Si limitat. Si frustrat. Si nu ma refer la articolul pe care, chipurile, il ironizezi tu aici (sa-ti vind un pont: vezi poza aia? scrie arhiva – intelegi ce inseamna asta? Ca e folosita in scopuri ilustrative, nu ca aia e poza eroului din articol. Scrie undeva in articol ca ala e?), ci la toate mizeriile pe care le arunci la adresa unei colege. As prefera sa incetezi, sau, daca nu, macar sa-ti canalizezi ura si neputinta in directia mea. Macar asa vei avea impresia ca, undeva acolo, cuiva ii pasa de chestiile pe care le scrii tu aici. Desi, vesti proaste: nimanui nu-i pasa!

    Apreciază

  2. 1. Oi fi prost, aşa cum spui, pentru că nu pot înţelege un lucru: deşi nimănui nu-i pasă, tu te-ai deranjat să-mi laşi un comentariu. Recunoaşte că îţi pasă, că altfel nu te chinuiai să scrii aici toate cuvintele pe care le-ai învăţat. Te oftici pentru că vă înjur, te oftici pentru că i-am arătat colegei tale unde îi este locul, te oftici pentru că te crezi deştept iar eu îţi demonstrez contrariul. Cât timp nu-ţi tai venele, e bine. Dar calmează-te, că poate îşi plezneşte vreo venă de ciudă.
    2. Aaa… Acum am înţeles. Dacă scrie arhivă, înseamnă că poza n-are nicio legătură cu articolul. Deşi e cam trasă de păr asta, să ştii. Articolul este despre unul care îşi plimbă câinele stând în maşină. Poza este cu unul care îşi plimbă câinele stând în maşină, dar nu e vorba despre acelaşi om. E o simplă coincidenţă… Aşa o fi? Vezi tu, eu nu cred în coincidenţe. Cum nu cred nici vrăjeala cu scopul ilustrativ. Nici la pagina 5 nu scrie nicăieri că fata din descriere e aceeaşi cu cea din poză, şi totuşi nimeni nu se gândeşte că ar fi vorba despre două persoane diferite. Lasă vrăjeala ieftină şi recunoaşte că aţi inventat ştirea după o poză luată de pe net. Că de altceva nu sunteţi în stare.
    3. Sunt foarte prost, limitat şi frustrat. De ce? Pentru că nu înghit căcaturile voastre şi am curajul să vă spun că sunteţi varză. Sunt prost pentru că nu cred ceea ce scrieţi, la fel ca majoritatea cititorilor voştri. Sunt prost pentru că ştiu ce înseamnă jurnalism, spre deosebire de voi. Sunt prost pentru că fac publice greşelile voastre. Sunt prost pentru că nu mă las manipulat. Sunt prost pentru că doar vă înjur, în loc să vă dau foc.
    4. Deşi faci pe cavalerul în faţa colegei tale, în speranţa că te va recompensa cu o bucaţică de… ştii tu, mie îmi pare că vrei să fii şi tu băgat în seamă. Probabil e dureros faptul că m-am legat de colegii tăi, iar pe tine te-am ignorat. Chiar dacă te simţi singur, nu trebui să cerşeşti puţină atenţie. Fii bărbat pentru prima oară în viaţa ta.
    Sper să mă ierţi şi să-şi mai treacă supărarea după acest comentariu. Poţi să-i spui Oanei Tonca că îi dau voie să-mi sugă… Sau lasă, mai bine îi spun eu.

    Apreciază

Lasă un comentariu