Imprimanta minune de la Canon


MAXIFY MB2040 Angle3_tcm114-1168240

(Pentru concursul „Spune-ne povestea primului document pe care l-ai imprimat”, organizat de http://blogalinitiative.ro)

Îmi aduc aminte ziua în care mi-am cumpărat prima imprimantă de parcă ar fi fost ieri. De fapt a fost alaltăieri, dar prea puțin contează detaliile de acest gen. Important e că memoria încă îmi funcționează în limite normale și uneori paranormale (sunt momente în care îmi aduc aminte și ce n-am făcut). Dar să nu divagăm prea mult de la subiect. Am despachetat imprimanta și am conectat-o la calculator probabil corect, pentru că desenele din cartea tehnică pot fi puțin confuze când te pricepi la calculatoare la fel ca la fizică cuantică scrisă în dialectul Xhosa cu caractere chinezești. Uitându-mă la imprimantă ca Bănel Nicoliță la Balonul de Aur am încercat să imprim un C.V., în speranța că de acum înainte norocul mă va binecuvânta și cu un loc de muncă la fel de bun ca noua mea imprimantă. Însă… nu s-a întâmplat nimic. Am verificat conexiunile, prefăcându-mă că știu ce fac, și am mai încercat o dată. Din nou nimic. De ce oare? Doar am apăsat un buton, la fel ca doamnele de la xerox, pentru care pare un procedeu foarte simplu. Poate am greșit butonul, așa că le-am apăsat pe toate, uneori simultan. Am încercat combinații de butoane, la fel ca în jocurile video, când introduceam coduri pentru trișat. Tot nimic. Hmm… Poate e cu apelare vocală. De ce n-ar fi? Doar e performantă. Așa că i-am șoptit imprimantei în ceea ce îmi părea a fi un microfon: „Imprimă!”. Nimic. „Start!”, „Dă-i drumul!”. Tot nimic. Poate trebuia luată încet, ca să aibă timp să se pregătească. „Pe locuri, fiți gata, start!”. Degeaba. „Sesam, deschide-te!”, i-am strigat. „Data către punte!”, ca în Star Trek. Imprimanta mea părea surdă. Așa că m-am gândit să schimb tactica. Am rugat-o frumos, am mângâiat-o pe creștet, am și gâdilat-o puțin pe capac. Însă ea rămânea în continuare insensibilă la acteleprinter-issues mele de tandrețe. Am luat în calcul posibilitatea de a fi stricată, așa că i-am aplicat vechiul procedeu românesc de reparație instantanee: doi pumni în carcasă. A bâzâit puțin la mine dar tot n-a vrut să imprime C.V.-ul ăla, de parcă și-ar fi dorit să rămân fără un loc de muncă. Chiar mi s-a părut că sună a înjurătură bâzâitul ei, așa că am mai reparat-o cu doi pumni. Și tot degeaba. Așa că m-am pus pe demontat. I-am scos cartușul cu tuș, m-am uitat bine la el și l-am pus la loc, sperând că astfel se va rezolva problema. Nu s-a rezolvat, spre profunda mea uimire, însă m-am murdărit până la cot de tuș. Foarte bun tușul, din moment ce se încăpățânează să rămână pe mâna mea de două zile, indiferent cât de mult l-aș spăla. Nu s-a șters nici măcar puțin, dar măcar e curat ca lacrima…

În aceste condiții, n-am avut de ales decât să-mi arunc imprimanta pe geam. Probabil n-a fost cea mai inspirată alegere pentru piciorul meu să o șutez ca Ronaldo și nici pentru vecinele mele pensionare să stea sub geam. După fireștile amenințări cu plângeri penale pentru tentativă de omor și atentat terorist (din partea mea, că ele erau prea șocate pentru a mai scoate o vorbă) am plecat să-mi cumpăr o altă imprimantă. De această dată una bună, așa că am alescanon-logo un Canon Maxify MB2050. Am avut noroc că am prins oferta „Canon Cashback plus 3 ani garanție”, prin care am obținut o garanție prelungită cu doi ani (în mod normal ai un an, dar ei suplimentează cu încă doi) și 90 de lei returnați. În principiu, după achiziționarea unui produs Canon aflat în promoție trebuie să accesezi link-ul http://www.canon.ro/officewarrantypromotion/, să te înregistrezi prin intermediul formularului online până pe 30 iunie, să scanezi și să încarci o fotografie a codului de produs și a codului EAN (aflate pe cutia produsului) și o copie a facturii sau a bonului fiscal, pe care să fie menționată clar denumirea produsului achiziționat. În urma înregistrării primești un e-mail de confirmare și ți se dau înapoi prin transfer bancar între 90 și 270 de lei, în funcție de modelul imprimantei. Produsele aflate în promoție aparțin în special gamelor MAXIFY și i-SENSYS, care conțin echipamente pentru imprimarea, scanarea și managementul documentelor, dedicate în special segmentului de companii mici și mijlocii. Dar și mie care, deși nu sunt o companie, prefer lucrurile de calitate. Mai ales după întâmplarea nefericită cu prima imprimantă, care nu voia sub nicio formă să scoată C.V.-ul ăla.

Canon

Cei de la Canon m-au luminat și în privința defecțiunii fostei mele imprimante: nu era stricată, doar trebuia să o instalez. E drept că scria asta în instrucțiunile de folosire, dar recunosc că le-am citit pe sărite. Păi ori imprim, ori citesc? Nu le pot 130310-printerface pe amândouă în același timp. După ce am învățat cum se instalează, mi-am imprimat mult așteptatul C.V. Iar dacă nu-mi găsesc nici acum un loc de muncă nu e o problemă prea mare. Bine că am Canon Maxify, pentru că pot să-mi imprim câți bani vreau eu. Numai să nu afle cineva ideea mea genială, că or să se îmbogățească toți. Și dacă am fi cu toții bogați, cine ar mai munci în lumea asta? În afară de cei de la Canon, firește.

Lasă un răspuns

