Secretele oamenilor


provident spot

(Pentru concursul „Ce pasiune ai transforma intr-un business, daca ai avea 10.000 de lei?”, organizat de http://blogalinitiative.ro)

Dintotdeauna omul s-a întrebat cine este cu adevărat, de ce există, dacă are vreun rol sau vreo misiune de îndeplinit, încredințată de soartă ori de vreo divinitate încă dinainte de a absorbi prima gură de aer din această lume. Deși marii gânditori s-au întrecut în a lansa ipoteze diverse, adevărul este că nu știm. Nici de ce suntem aici, nici dacă suntem rezultatul întâmplării ori dacă avem vreo menire. Însă știm că trebuie să lăsăm ceva în urmă, pentru a nu trece prin viață ca niște umbre uitate de timp și de oameni. Măcar o urmă cât de mică a existenței noastre, un semn care să le amintească urmașilor că am fost cândva aici. Poate de vină e frica de a fi uitați complet în negura trecutului sau poate ceva ne împinge să ne lăsăm amprenta, fie ceva scris în codul nostru genetic, fie ceva scos la suprafață de subconștient. Ori poate că ne dorim să dăm ceva înapoi societății care ne-a format ca oameni, să aducem o contribuție care poate schimba măcar o frântură din lumea în care trăim. Majoritatea dintre noi aleg să lase în urmă copii, care să le ducă mai departe numele, genele și amintirea. Cei puțini zămislesc opere de artă care să reziste cât mai mult în fața asaltului nemilos al timpului. Eu nu sunt artist și nici nu îndrăznesc deocamdată să arunc noi oameni în această lume. Așa că m-am decis să scriu o carte.

Fiind pasionat de tainele trecutului încă din fragedă pruncie, acum cinci ani am început să scriu o carte, care se va numi „Secretele zeilor”. Va fi o tentativă de decodificare a trecutului, bazată pe surse istorice, mitologice și arheologice, alături de rezultate ale științei moderne, înghesuită în mai bine de o mie de pagini. Deși nu este completă, cartea pare să aibă deja o doză nesperată de succes, ceea ce reiese din aprecierile cititorilor site-ului pe care am publicat fragmente din ea. Nu știu dacă va ajunge un best-seller, însă știu că trebuie publicată cât mai curând. Bineînțeles, dacă zeii vor permite să le fie divulgate secretele.

Cei de la Provident m-au întrebat cum mi-aș transforma pasiunea într-un business dacă aș avea la dispoziție 10.000 de lei. Nu pare indicat să-ți faci public planul de afaceri, dar dacă până și secretele zeilor ies la lumină, cum ar putea fi ascunse cele ale oamenilor? Totul ar începe odată cu publicarea cărții. Întâi un număr redus de exemplare, deoarece într-o luptă nu e recomandat să arunci de la început întregul arsenal. O parte din baniiprovident rămași ar fi investiți în publicitate atât în mediul online cât și în mass-media. Pe măsură ce vânzările ar crește, s-ar suplimenta numărul exemplarelor tipărite, pentru a acoperi cererea pieței. O parte din profit s-ar îndrepta, bineînțeles, tot către publicitate, care rămâne sufletul comerțului, așa cum au stabilit cunoscătorii. Concursuri, apariții radio sau televizate și poate un turneu național de promovare, care să includă conferințe cu acces gratuit. În același timp, aș deschide un magazin online cu produse tematice, de la accesorii vestimentare până la suveniruri diverse, realizate manual sau importate din fabricile orientale binecunoscute. Pe măsură ce profitul ar crește, ar fi investit în realizarea unor documentare independente, care să aducă secretele zeilor și pe micile… monitoare, dacă nu pe micile ecrane. Iar o parte din încasări s-ar îndrepta constant cu ajutorul unei fundații non-profit către cei mai puțin norocoși dintre noi, orfani, bătrâni sau bolnavi. Pentru că nu contează urmele pe care le lăsăm în lume dacă nu au forma unor zâmbete ale sufletelor uitate de oameni și de zei.

Potrivit unui studiu realizat la sfârșitul anului 2013 de Novel Research, la inițiativa Provident Financial România, 47% dintre români sunt de părere că merită investit în propria afacere, 20% dintre conaționalii noștri chiar considerând contextul economic din ultimii ani oportun pentru dezvoltarea unei afaceri. Pentru a-i ajuta pe cei care îndrăznesc să-și ia destinul în propriile mâini, Provident a lansat campania „Când este important pentru tine”. Mai jos puteți vedea cel mai recent spot al campaniei. În plus, Provident le oferă și câteva sfaturi utile celor care își doresc să pornească pe acest drum, pe care le puteți citi aici. Este vorba despre sfaturile unor experți în domeniul antreprenoriatului dar și poveștile de succes ale unor mici antreprenori români, precum Dana Rogoz, Răzvan Pascu sau Cristian China Barta, care au reușit să-și transforme pasiunea într-o mică afacere.

Cam ăsta ar fi începutul planului meu „de bătaie”, trasat în linii mari, care m-ar ajuta să-mi transform pasiunea într-o afacere. Restul trebuie să rămână ascuns privirilor publicului până în momentul în care s-ar putea transforma din vis în realitate. Cu puțin noroc și multă determinare, până și imposibilul ar deveni doar o superstiție banală, fără nicio valoare. Nu trebuie decât să ne amintim să ne deschidem aripile și să ne îndreptăm spre cer, pentru a-i determina pe zei să-și dorească să descopere… secretele oamenilor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: